آموزش بازاریابی و تحقیقات بازار

آموزش بازاریابی، تحقیقات بازاریابی و برندسازی اینترنتی

آموزش بازاریابی و تحقیقات بازار

آموزش بازاریابی، تحقیقات بازاریابی و برندسازی اینترنتی

۵ قدم تا شروع بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو

احتمالا به عنوان صاحب یک کسب‌وکاری که در اینترنت نیز فعال است، حتما با مغوله سئو آشنا هستید. فارغ از این بحث که سئو خود به عنوان یک علم مجزا محسوب می‌شود و می‌تواند به گسترش یک کسب‌وکار و جذب بازدیدکننده‌ هدفمند کمک شایانی کند، نکاتی را می‌بایست بدانید تا بتوانید به خوبی از این کانال بازاریابی نیز بهره ببرید یا اگر می‌خواهید با شرکتی که این خدمات را ارائه می‌کند کار کنید، حداقل نیازهایتان را بتوانید به خوبی به آنها منتقل کنید.

  

 

در ادامه این نوشته من می‌خواهم چند نکته‌ای که باید به عنوان صاحب یک کسب‌وکار یا یک کارآفرین بدانید را برایتان بازگو کنم.

جامعه هدف خود را بشناسید

همانطور که می‌دانید قبل از شروع هر کمپین بازاریابی ابتدا می‌بایست ببینیم با چه افرادی طرف هستیم و قرار است محصولاتمان را به چه افرادی معرفی کنیم؟ با توجه به این که سئو هم یک کانال بازاریابی است، باید جامعه هدف (Target Audience) را همین ابتدا مشخص کنیم.

در واقع در این مرحله می‌بایست ببینیم که افرادی که می‌خواهیم محصولاتمان/خدماتمان را به آنها بفروشیم، چه عباراتی را جست‌وجو می‌کنند؟ یا اصلا ترجیح می‌دهند که از طریق شبکه‌های اجتماعی با شما آشنا شوند یا دوست دارند در موتورهای جست‌وجو، جست‌وجو کنند؟ هر کدام از این موارد که مشخص می‌کنید می‌تواند تفاوت‌های بسیاری در برنامه‌ بهینه‌سازی سایتتان ایجاد کند.

محتوای رقیبان را بررسی کنید

اگر با من در مورد محتوا صحبت کرده باشید حتما به شما گفته‌ام که اگر سایت شما محتوا نداشته باشد، کاربران چرا باید آن را باز کنند؟ حالا این محتوا می‌تواند یک خدمت باشد، توضیحات یک محصول و یا یک نوشته باشد. موتورهای جست‌وجو هم سایت‌هایی را ترجیح می‌دهند که محتوای بیشتر و بهتری دارند. این محتوا می‌تواند خود باعث جذب بازدیدکننده، جذب لینک‌های مفید برای سایت و در نهایت رسیدن ما به هدف اصلی (که می‌تواند شناساندن خود به کاربران یا فروش محصول به مشتریان باشد) برساند.

تولید محتوا را شروع کنید

حالا که با رقیبان بیشتر آشنا شدید باید طوری برای بحث تولید محتوایتان برنامه‌ریزی کنید که بتوانید از همه آنها بهتر عمل کنید. برای رقابت با کسی که هم‌اکنون در رتبه اول گوگل است، باید توشه راهی بیشتر از او داشته باشید. پس تولید محتوا را از همان روزهای اول پروسه سئو آغاز کنید و به آن به چشم یک کانال دیگر بازاریابی اینترنتی (بازاریابی محتوا) نگاه کنید تا بتوانید هم نظر موتورهای جست‌وجو را جلب کنید و هم بتوانید بازدیدکننده بیشتری بگیرید یا بازدیدکننده‌هایتان را به ماندن و استفاده از خدماتتان تشویق و ترغیب کنید.

می‌توانید از موارد زیر برای محتواهایتان ایده بگیرید:

  • سوالات انجمن‌ها
  • سوالات سایت‌های پرسش و پاسخ
  • سوالاتی که کاربران از شما در مورد محصولاتتان می‌پرسند
  • مباحثی که خود فکر می‌کنید برای مشتریان و کاربرنتان مفید است
  • مواردی که فکر می‌کنید کاربران بعدا از شما خواهند پرسید

کلمات کلیدی مد نظرتان را مشخص کنید

درست است که مدتی‌ است در صنعت سئو از کاهش اهمیت کلمات کلیدی سخن می‌گویند و می‌گویند که برروی عبارات طولانی‌تر کار کنید، اما باید در نظر داشت که ما در مرحله انتخاب کلمات کلیدی تا حدودی نوع محتواهای مد نظر، موضوعات و حجم آنها را مشخص می‌کنیم و حداقل می‌دانیم که برروی چه کلماتی قرار است رتبه مناسبی کسب کنیم تا بتوانیم صحت کارمان را بسنجیم.

برای این کار می‌توانید از نوشته راهنمای انتخاب کلمات کلیدی یک ادمین استفاده کنید. در این نوشته شیوه انتخاب کلمات کلیدی با استفاده از Adwords توضیح داده شده است.

ساختاری بهینه داشته باشید

حالا که هم می‌دانید که بر روی چه کلمات کلیدی‌ای قرار است کار کنید و تولید محتوا را شروع کرده‌اید، می‌بایست برروی زیرساخت و ساختار سایتتان نیز کار کنید تا بتوانید از آن محتوا حداکثر استفاده را ببرید و مطمئن شوید که کاربران آن را می‌بینند. منظورم از ساختار، طراحی مناسب سایت، سرعت بالا و بهینه‌بودن برای موبایل است.

روند کار را بررسی و مانیتور کنید

بد نیست در همان ابتدا، از ابزارهای مختلفی همچون Google Analytics و Google Webmastertools (که حالا نامش به Search Console) تغییر یافته استفاده کنید تا بتوانید روند کار خود را بررسی کنید و ببینید که آیا استراتژی‌هایی که استفاده می‌کنید نتیجه می‌دهند یا خیر.

امیدوارم که این چند نکته برای شما مفید واقع شده باشد؛ ما سعی می‌کنیم در فرنیان شیوه‌های مختلف استفاده از موتورهای جست‌وجو برای جذب بازدیدکننده هدفمند را آموزش دهیم تا شما هم بتوانید از بهترین شیوه بازاریابی درونگرا، بیشترین استفاده را ببرید.

منبع: http://farnian.com/seo/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.